http://crossfitnaarden.nl/feed/ http://crossfitnaarden.nl/feed/rss/ http://crossfitnaarden.nl/feed/rdf/ http://crossfitnaarden.nl/feed/atom/
Menu

Challenge of the month november: Push-ups!

31-10-2017, 12:57

CFN_Challenge1Heb je altijd al 50 push-ups unbroken willen kunnen doen of zijn push-ups gewoon een echte crime in elke WOD? Dan is nu het moment om daaraan te gaan werken. We gaan de komende 30 dagen gezamenlijk werken aan de kracht voor het bovenlichaam en uiteraard de core, zodat je na deze 30 dagen je push-up kracht hebt verbetert.

Deze 30 dagen challenge bevat 5 verschillende push-up varianten niet alleen om de variatie erin te houden, maar ook om verschillende hoeken van de spieren te trainen die je gaan helpen naar het doel

Het Plan:

In plaats van van 50 reguliere push-ups unbroken te doen, ga je opwerken naar 10 herhalingen van elke variant. Het schema geeft elke 2 dagen een dag rust, dit betekent niet dat je geen andere zones van het lichaam kunt trainen. Per dag zullen we posten wat je moet doen de komende dagen.

Als je compleet nieuw bent met push-ups, dan is het uiteraard goed om vanaf de knieën te beginnen. Maar alleen als het echt niet gaat vanaf de tenen. Hou wel in gedachten als je nooit naar push-ups vanaf de tenen gaat doen, dan zul je deze ook nooit echt onder de knie krijgen. Probeer dus gaandeweg zoveel mogelijk vanaf de tenen te blijven werken, wel met behoud van een goede vorm. Merk je dat je deze verliest ga dan eventueel pas door op de knieën. Mocht het nodig zijn om toch tussendoor even te rusten omdat de armen verzuren dan mag dat, probeer dit dan wel in een Child’s Pose or Seated Heart Opener te doen. Het schema is uiteraard gemaakt om progressie te maken, dus als de kracht en het spieruithoudingsvermogen toenemen, probeer dan zo min mogelijk vanaf de knieën te werken en zo min mogelijk rust te houden.

 

Dit bericht is gesloten voor reacties