http://crossfitnaarden.nl/feed/ http://crossfitnaarden.nl/feed/rss/ http://crossfitnaarden.nl/feed/rdf/ http://crossfitnaarden.nl/feed/atom/
Menu

Nieuw BLOG: De test weken komen eraan!

26-11-2017, 20:12

Planning-goalsDe komende weken gaan we tijdens de WOD’s op zoek naar je “one-rep-max” of wel je zogenaamde 1RM. Maar waarom doen we dit eigenlijk? En wat is nou het nut hiervan?

De antwoorden op de meest voorkomende vragen tijden de test weken:

  • Hoeveel kan ik liften?
  • Maak ik progressie?
  • Aan welke zwakke onderdelen moet ik gaan werken?

Of het nou bovenlichaam kracht is waaraan je moet gaan werken om bijvoorbeeld je “overhead” posities beter vast te kunnen houden, of dat het juist de achterkant van je onderlichaam is om je te ondersteunen tijdens de verschillende gewichthef oefeningen. Het testen van verschillende onderdelen laten je zien waar je op dit moment staat.

De officiĆ«le start van het seizoen van de CrossFit trainingen beginnen vlak na de “CrossFit Opens”. Dit is het jaarlijkse wedstrijd seizoen vanuit CrossFit zelf, wat eindigt in een finale van de beste atleten ter wereld. Vanaf dat punt, het einde van de finales dus, beginnen de kracht cyclussen weer. Vanuit hier werk je weer toe naar grotere volumes, om je kracht uithoudingsvermogen te vergroten of langere afstanden. Dit alles naast het nodige techniek trainen van alle onderdelen.

Onze programmering volgt deze progressie over alle onderdelen die we testen.

Kun je je nog de tempo trainingen herinneren? Of de ondersteunende oefeningen die we allemaal gedaan hebben? Maar ook snatch/clean complexen zaten er regelmatig bij. Dit alles heeft een specifiek doel in onze programmering en helpen je om uiteindelijk die ongrijpbare 1 RM te halen.

De scores die je elke keer weer op het bord noteert, zijn net als deze 1 RM scores van JOUW!

Veel onderschatten hoe belangrijk deze zijn, maar dat ze wel afhankelijk zijn van bepaalde factoren. Zoals voeding wat essentieel is voor je prestaties, maar ook slaap, training, werk, stress, geblesseerd of niet en ga zo maar door. Het is dus heel belangrijk dat je zo accuraat mogelijk je scores bijhoudt en daar bedoel ik mee dat je meer op de kwaliteit en je vorm gaat letten. Ze zijn er namelijk om je progressie goed bij te houden en niet om de snelste of beste op het bord te zijn, maar bedoelt voor jou en JOU alleen.

Wat doen we na zo een test periode?

We blijven doorgaan!

Gebruik deze 1RM scores om je WOD’s beter in te schalen.

Kijk naar de scores of deze zwakke onderdelen naar boven laten komen, zodat je deze samen met je coach kunt gaan adresseren.

En misschien wel het belangrijkste, zie het als een overwinning en zet een nieuw doel voor jezelf. Jullie komen hier iedere keer weer, dag in dag uit, steken tijd en moeite in het sterker en gezonder maken van jezelf en je leefstijl. Daarom zijn wij als coaches trots op wat jullie allemaal bereiken bij ons, vinden het leuk om jullie progressie te zien, maar bovenal dingen zie doen die jullie zelf niet voor mogelijk hadden geschat. Be patient, be consistant and have fun!

 

Dit bericht is gesloten voor reacties