http://crossfitnaarden.nl/feed/ http://crossfitnaarden.nl/feed/rss/ http://crossfitnaarden.nl/feed/rdf/ http://crossfitnaarden.nl/feed/atom/
Menu

Deze maand in de spotlight: Marloes ter Huurne

27-10-2017, 09:36

image1Marloes ter Huurne (40) is nu inmiddels alweer 1,5 jaar lid bij ons. Haar man Frank is een fanatieke sporter en heeft haar destijds geïntroduceerd in het CrossFit. Samen hebben ze een gezin met 3 kleine kinderen, maar ondanks de drukke gezinssamenstelling lukt het ze beide om regelmatig te sporten in de week. Marloes werkt als psycholoog, hierbij geeft ze vaardigheidstrainingen en is ze (team)coach. Marloes wilde graag nog een keer een marathon lopen, haar keus is gevallen op de marathon van New York. Samen met Frank hebben ze besloten hieraan mee te doen en zijn ze de afgelopen periode hiervoor aan het trainen. Vandaar dat we even kort met haar gesproken hebben en wat vragen gesteld hebben.


Vertel eens; wat is jouw sportachtergrond?

Ik ben jaren geleden met sporten begonnen. Ik deed toen bbb (billen, benen, buik) lessen en reguliere fitness. Dit deed ik puur om esthetische redenen.

Zo’n 15 jaar geleden ben ik gaan hardlopen. Helaas kreeg ik ongeveer 10 jaar geleden pittige rugklachten die heel hardnekkig waren. Het bleef ieder jaar opspelen. Om die reden ben ik toentertijd Bodybalance gaan doen en wederom (small group) fitness. Dit had echter geen baat, de rugklachten bleven terugkomen.

Waarom heb je uiteindelijk voor CrossFit gekozen?

Eigenlijk ben ik een proefles gaan doen door mijn man Frank. Hij sportte al langere tijd bij CrossFit Naarden. Dat was meteen te gek. Intensief, echt afwisselend, de tijd vloog en ik had nog nooit zo intens gesport in relatief korte tijd. het werd me al snel duidelijk dat dit iets was waar ik echt spiermassa van zou krijgen. goed voor mijn core en dus ook voor mijn rugklachten.

Hoe vaak train je per week?

Ik volg 2 lessen in de week CrossFit en daarnaast heb ik 2 tot 3 duurlopen in de week. Deze zijn afwisselend 1 tot 2 uur en met name ter ondersteuning van de marathon van New York.

Heb je een specifiek doel?

Fit en strak oud worden :-). Daarnaast is mijn doel op het moment om de marathon van New York a.s. november goed uit te lopen.

Hoe heb je het ervaren onder begeleiding naar je doelstellingen toe te werken?

Wat betreft het lopen en daarbij CrossFit: echt te gek. Ik had een jaar geleden echt niet kunnen denken dat ik nu zo soepel, en bijna zonder pijn in mijn rug zou lopen.

Heb je het idee dan CrossFit je geholpen heeft bij het lopen?

Door de intensieve WODs is mijn long capaciteit flink verbeterd. Daarnaast zijn mijn beenspieren een stuk sterker die me helpen de heuveltjes te pakken. Vooral oefeningen als Box Jumps werken daar goed voor, maar uiteraard ook het regelmatige Squatten wat we in de lessen doen helpen daarin mee.

Zijn er dingen die je eerst niet kon en nu wel?

Mijn core is duidelijk een stuk sterker en hoewel je het niet echt zou zeggen als je me ziet, heb ik voor mijn doen ook wel echt wat armspieren :-). Mijn spiermassa is sowieso echt gegroeid en ik merk ook dat ik daardoor meer kan eten zonder (in vet) aan te komen. Dat helpt ook weer voor het hardlopen, waarbij we ook goed en behoorlijk wat koolhydraten moeten eten om de kilometers door te komen.

 

Dit bericht is gesloten voor reacties